Diagnostika závad
Podle vzhledu zapalovacích svíček vymontovaných z motoru po provozu v samočisticím pásmu lze snadno ze vzhledu činných částí vypozorovat, v jakém prostředí pracovaly.
BRISK TIP
Zapalovací svíčky BRISK nevyžadují po dobu životnosti žádnou kontrolu nebo údržbu. Pokud jsou vybrány podle dokumentace BRISK a řádně namontovány, lze se plně spolehnou na jejich funkci.
NATAVENÁ ŠPIČKA IZOLÁTORU
![](https://www.brisk.cz/content/uploads/2015/07/zapal-servis04a.jpg)
![](https://www.brisk.cz/content/uploads/2015/07/zapal-servis04b.jpg)
Podle vzhledu lze posoudit, za jakých podmínek zapalovací svíčky v motoru pracovaly. Pokud mají svíčky natavené špičky izolátoru nebo silně opálené elektrody, pracovaly při příliš vysoké teplotě. Příčina může být nevhodná tepelná hodnota ? příliš teplá zapalovací svíčka pro daný motor, použití přiliž velkého utahovacího momentu při montáži svíčky do motoru nebo technická závada motoru.
MĚKKÉ ÚSADY
![](https://www.brisk.cz/content/uploads/2015/07/zapal-servis04a.jpg)
![](https://www.brisk.cz/content/uploads/2015/07/zapal-servis04c.jpg)
Pokud jsou špičky izolátoru zaneseny černými úsadami tak pracovaly zapalovací svíčky příliš dlouho pod samočisticí teplotou. Příčina může být špatně zvolená tepelná hodnota zapalovací svíčky – příliš studená pro daný motor, technická závada motoru, nevhodná elektrodová vzdálenost nebo nevhodné palivo.